Κώστας Πουπάκης

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017 -

Μήνυση εταιρείας εναντίον καταναλωτή λόγω δημοσιοποίησης της δυσαρέσκειάς του

E-mail Εκτύπωση

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, επιχείρηση κατέθεσε μήνυση σε καταναλωτή επειδή ο ίδιος δημοσιοποίησε σε προσωπικό του ιστολόγιο τη δυσαρέσκειά του σε σχέση με τις υπηρεσίες που του παρείχε η εταιρεία.
Μετά από τη μη επιτυχή επίλυση της διαφοράς του με την εταιρεία, ο καταναλωτής προσέφυγε στο “Συνήγορο του Καταναλωτή” ζητώντας εξωδικαστική επίλυση της εν λόγω διαφοράς και τη διαμεσολαβητική παρέμβαση της Ανεξάρτητης Αρχής για τη συμβιβαστική επίλυση του προβλήματος. Παράλληλα, δημοσιοποίησε τα παράπονά του στο ιστολόγιό του.

Mετά από αυτή τη δημοσίευση, η εταιρία στράφηκε εναντίον του καταναλωτή με αγωγή για προσβολή φήμης, επικεντρώνοντας στη διαδικτυακή διαμαρτυρία του. Η αγωγή βασίζεται στις διατάξεις περί Τύπου και οι αξιώσεις ανέρχονται στο ποσό των 199.900 ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι με ανακοίνωσή της η εταιρεία αποδέχθηκε την πρόσκληση του Συνηγόρου του Καταναλωτή σε συνάντηση για εξώδικη επίλυση της διαφοράς, δεν παύει η συγκεκριμένη περίπτωση να αποτελεί ορόσημο αντικαταναλωτικής πρακτικής, καθώς στρέφεται εναντίον της ελευθερίας της έκφρασης ενός καταναλωτή.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:
1. Ποια είναι η θέση της σε σχέση με το παραπάνω συμβάν;
2. Στην Κοινωνίας της Πληροφορίας όπου είναι διαδεδομένη η χρήση από τους πολίτες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Διαδίκτυο για την άσκηση της προσωπικής τους έκφρασης, με ποιους τρόπους διασφαλίζεται και ενθαρρύνεται το δικαίωμα δημόσιας έκφρασης της γνώμης του καταναλωτή έναντι επιχειρήσεων που απειλούν με εξοντωτικές αγωγές;
 

Απάντηση στην ερώτηση

 

Social Networks

Με ενδιαφέρει η γνώμη σας

Περιμένω τις απόψεις, προτάσεις, θέσεις σας σε θέματα που σας αφορούν. Είμαι στη διάθεσή σας να αναλάβω δράση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Υποβολή ερώτησης