Κώστας Πουπάκης

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017 -

Αποζημίωση πολιτών - χρηστών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

E-mail Εκτύπωση

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ελληνικού τύπου, ο δημόσιος Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών αρνείται να αποζημιώσει επιβάτες τους οποίους, ενώ άκουσαν τις παροτρύνσεις του και αγόρασαν κάρτα απεριορίστων διαδρομών, αδυνατεί να εξυπηρετήσει λόγω εσωτερικών του λόγων (π.χ. απεργιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς). Ωστόσο, είναι νοµικά αυτονόητη η υποχρέωση των φορέων των αστικών συγκοινωνιών να αποζηµιώσουν τους πολίτες που δεν µπόρεσαν να κάνουν χρήση των δελτίων απεριορίστων διαδροµών είτε µε τη µορφή της αυτοδίκαιης παράτασης ισχύος τους είτε µε τη µορφή της χρηµατικής αποζηµίωσης.

Με τη δικαιολογία ότι «για το γεγονός της απεργίας δεν έχει υπαιτιότητα», ο Οργανισμός φαίνεται να αρνείται να ανταποκριθεί σε βασική υποχρέωσή του έναντι των καταναλωτών για ένα εσωτερικό θέμα που προκαλεί ο ίδιος και απασχολεί αποκλειστικά τον ίδιο. Εκμεταλλεύεται με απαράδεκτο τρόπο το γεγονός ότι στην Ελλάδα, λόγω των εξαιρετικά χρονοβόρων ρυθμών απόδοσης δικαιοσύνης, η διαδικασία είναι σύνθετη και ασύμφορη για τους καταναλωτές, καθιστώντας τους ανήμπορους να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.

Παράλληλα, είναι κατακριτέο ο Οργανισμός να εξυπηρετεί κυβερνητικές σκοπιμότητες εκβιάζοντας τους καταναλωτές, επικαλούμενος το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας ως άλλοθι για να μετακυλήσει τις ευθύνες του προς τον καταναλωτή. Το ίδιο εκβιαστική είναι η παραίνεσή του προς τους καταναλωτές να αξιώσουν αποζημίωση από τους εργαζόμενους που απεργούν.

Δεδομένης και της νέας τιμολόγησης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών αυξημένης κατά 30%-40%, ερωτάται η Επιτροπή:
1. Πώς μπορεί τελικά ο καταναλωτής-επιβάτης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να διεκδικήσει το δικαίωμα αποζημίωσης για χρήματα που έχει καταβάλει για την αγορά κάρτας απεριορίστων διαδρομών όταν ο Οργανισμός, εξαιτίας εσωτερικών του λόγων αδυνατεί να τον εξυπηρετήσει;
2. Πώς μπορεί ο καταναλωτής - χρήστης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να διεκδικήσει επιπλέον αποζηµίωση για χρήματα που έχει καταβάλει προκειμένου να µετακινηθούν τις ηµέρες που ο Οργανισμός δεν είχε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει;
3. Υπάρχουν αντίστοιχα παραδείγματα αποζημίωσης καταναλωτών από ευρωπαϊκούς συγκοινωνιακούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς;
 

Απάντηση στην ερώτηση

 

Social Networks

Με ενδιαφέρει η γνώμη σας

Περιμένω τις απόψεις, προτάσεις, θέσεις σας σε θέματα που σας αφορούν. Είμαι στη διάθεσή σας να αναλάβω δράση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Υποβολή ερώτησης