Κώστας Πουπάκης

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017 -

Παραπλάνηση καταναλωτών - ενεργειακά βραχιόλια

E-mail Εκτύπωση

Μια νέα μόδα που ενδέχεται να έχει στοιχεία παραπλάνησης καταναλωτών έχει κατακλύσει τις διεθνείς αγορές και ως εκ τούτου και αυτές των κρατών μελών: πρόκειται για τα περικάρπια από σιλικόνη, τα «ενεργειακά βραχιόλια» που έχουν ενσωματωμένο ένα ολόγραμμα στο κέντρο και υπόσχονται ότι χαρίζουν στον ανθρώπινο οργανισμό διαύγεια, βελτίωση της ισορροπίας, δύναμη και ευελιξία.

Κοινό χαρακτηριστικό αυτών των προϊόντων είναι ότι δημιουργούν στους καταναλωτές προσδοκίες για θεαματικά αποτελέσματα χωρίς να διαθέτουν κανένα απολύτως επιστημονικό ή ιατρικό τεκμήριο σχετικά με τις ιδιότητες και τις πιθανές ευεργετικές επιπτώσεις στον ανθρώπινο οργανισμό ή οποιαδήποτε αντένδειξη για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών που ενδέχεται να προκύψει από τη χρήση τους.

Αντίθετα, μέσα από διαφημιστικά προγράμματα, προωθητικές ενέργειες και συνεργασίες με δημοφιλή πρόσωπα και κυρίως επαγγελματίες αθλητές, οι κατασκευάστριες εταιρείες δημιουργούν μια ιδιαίτερα ελκυστική εικόνα για τα συγκεκριμένα προϊόντα προβάλλοντας τα ως πηγή δύναμης, ενέργειας και ισορροπίας.

Βάσει των παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:
1. Σκοπεύει να προχωρήσει στη διεξαγωγή έρευνας αναφορικά με τις ευεργετικές ιδιότητες των συγκεκριμένων προϊόντων σε σχέση με αυτές που προβάλλουν ότι διαθέτουν ώστε να έχουν πιο ξεκάθαρη εικόνα οι ευρωπαίοι καταναλωτές;
2. Έχουν υπάρξει επίσημες καταγγελίες σχετικά με ψευδή στοιχεία και παραπλανητική διαφήμιση για τα συγκεκριμένα προϊόντα;
3. Προτίθεται να προχωρήσει σε συστάσεις προς τις κατασκευάστριες εταιρείες όσον αφορά τα αναπόδεικτα στοιχεία που προβάλλουν στις διαφημίσεις των προϊόντων τους προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές;
 

Απάντηση στην ερώτηση

 

Social Networks

Με ενδιαφέρει η γνώμη σας

Περιμένω τις απόψεις, προτάσεις, θέσεις σας σε θέματα που σας αφορούν. Είμαι στη διάθεσή σας να αναλάβω δράση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Υποβολή ερώτησης