Κώστας Πουπάκης

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017 -

Μέριμνα για μια πιο κοινωνική Ευρώπη στους προγραμματικούς στόχους για την νέα στρατηγική των καταναλωτών

E-mail Εκτύπωση

 

koinoniki


Μέριμνα για μια πιο κοινωνική Ευρώπη στους προγραμματικούς στόχους για την νέα στρατηγική των καταναλωτών

Παρέμβαση με τροπολογίες του Κ. Πουπάκη στη σχετική Έκθεση 


Κατά τη διάρκεια της συνόδου της Ολομέλειας στο Στρασβούργο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία την έκθεση σχετικά με τη νέα στρατηγική που αφορά την πολιτική υπέρ των καταναλωτών. Με τη συγκεκριμένη έκθεση, ουσιαστικά ενισχύεται το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία, στις αρχές του 2012, θα παρουσιάσει τη νέα ατζέντα των καταναλωτών για την περίοδο 2014-2020.


Σε αυτό το πλαίσιο, αναγνωρίζεται το δύσκολο εγχείρημα της παράλληλης ανάπτυξης της οικονομίας, της ανταγωνιστικότητας και της διαφύλαξης των εργασιακών δικαιωμάτων και κεκτημένων, καθώς και οι προκλήσεις που προκύπτουν από το αυξανόμενο επίπεδο φτώχειας στα κράτη μέλη και στην Ένωση γενικότερα. Δεδομένου ότι ο καταναλωτής διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες ξεπερνούν το μισό του ενωσιακού ΑΕγχΠ, στην έκθεση δίνεται έμφαση τόσο στην σωστή εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας, όσο και στην ασφάλεια των προϊόντων που κυκλοφορούν στην εσωτερική αγορά, με ιδιαίτερο προσανατολισμό στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στους μηχανισμούς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών μεταξύ των καταναλωτών και στο ρόλο που διαδραματίζουν οι καταναλωτικές ενώσεις και οι δημόσιες αρχές προστασίας καταναλωτών σε θέματα μεσολάβησης μεταξύ καταναλωτών και αγοράς.


Στο τελικό κείμενο της Έκθεσης ενσωματώθηκαν αυτούσιες, αλλά και σε συμβιβασμούς τροπολογίες του Ευρωβουλευτή Κ. Πουπάκη, σχετικά με:

  1. την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον και την ανάγκη προάσπισης των δικαιωμάτων τους σε θέματα που προκύπτουν από την αυξανόμενη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συναλλαγές, όπως ζητήματα διαφάνειας τιμών-συναλλαγών,
  2. τη βελτίωση της καταναλωτικής παιδείας και την ενδυνάμωση των καταναλωτών,
  3. την ανάγκη σχεδιασμού πολιτικών που θα λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

 

Σε σχετική του δήλωση ο Έλληνας Ευρωβουλευτής υπογράμμισε: "Τα σκληρά μέτρα λιτότητας που λαμβάνουν πολλές ευρωπαϊκές Κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και της Ελλάδας καθώς και η παρατεταμένη ύφεση, έχουν φέρει χιλιάδες καταναλωτές και νοικοκυριά στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης. Σύμφωνα με στοιχεία για την αδυναμία κάλυψης βασικών αναγκών, το 16,3% του πληθυσμού της ΕΕ κινδυνεύει από φτώχεια, ενώ στην Ελλάδα το ίδιο ποσοστό αγγίζει το 20%. Καθώς στην Ελλάδα τα δύο τελευταία χρόνια με την ακολουθούμενη πολιτική της αύξησης των φόρων, που συνεπάγεται αύξηση των τιμών, η κατανάλωση συνθλίβεται με την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών να συρρικνώνεται όλο και περισσότερο και τον οικογενειακό προϋπολογισμό να εκτινάσσεται στα ύψη. Η ελληνική μεσαία τάξη είναι υπό κατάρρευση, δεν υπάρχει ιδιαίτερη πρόνοια ακόμα και για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (χαμηλοσυνταξιούχους, ανέργους, άτομα με χαμηλά εισοδήματα) οι οποίες βρίσκονται στο επίκεντρο άκριτων φοροεπιδρομών. Αν δεν ακολουθήσουμε ένα διαφορετικό μείγμα πολιτικής που να τοποθετήσει στο κέντρο τους πολίτες και τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, το σίγουρο είναι ότι όχι μόνο θα αυξηθούν περαιτέρω οι κοινωνικές ανισότητες αλλά αντίθετα δεν θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε στην οικονομική σταθερότητα και στην πραγματική ανάπτυξη".

 

Social Networks

Με ενδιαφέρει η γνώμη σας

Περιμένω τις απόψεις, προτάσεις, θέσεις σας σε θέματα που σας αφορούν. Είμαι στη διάθεσή σας να αναλάβω δράση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Υποβολή ερώτησης